Mauritius - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van DionCarmenSterreLuna Luijten / Tenbult - WaarBenJij.nu Mauritius - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van DionCarmenSterreLuna Luijten / Tenbult - WaarBenJij.nu

Mauritius

Door: Dion en Carmen

Blijf op de hoogte en volg DionCarmenSterreLuna

01 Mei 2017 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Ons vrijwilligersavontuur in Zuid Afrika zat erop en dus....op naar Mauritius voor een welverdiende, afsluitende vakantie. Eerlijk is eerlijk, we verlieten onze tijdelijke thuisbasis met pijn in het hart. We hadden best nog een tijdje willen blijven!

Maar aan het einde van zaterdag de 22e april landden we op het bekende tropische bounty eiland. Daar was nog niet direct veel van te zien want het was nogal bewolkt en er viel een drup regen. Maar de temperatuur was in elk geval tropisch! Het begin was er. Nu, ruim een week verder, moeten we helaas concluderen dat wolken en regen bijna dagelijkse kost zijn geweest. Welkom in de tropen.

Ons eerste verblijf was een 'glamping' eco-tentenkamp aan de oever van een rivier. We hadden een prachtige, grote bushtent met aangebouwde half-open badkamer. Alle ingrediënten voor een mooi verblijf. Jammer genoeg hadden we de tent die het dichtste bij de doorgaande kustweg lag, wat betekende dat het verkeer ons (in combinatie met de doorlopend blaffende zwerfhonden en de hordes muggen) flink uit onze slaap heeft gehouden. Maar we hebben er een leuke kanotocht gemaakt en op de tot nu toe enige zonovergoten dag van de vakantie hebben we een heerlijk stranddagje gehad. Ook gingen we op pad met een authentieke, lokale visser die ons alle kneepjes van het visvak zou laten zien. Tja, dat hadden ze alleen ook tegen hem moeten vertellen....haha. We stapten op de boot, kregen een hengel in ons handen geduwd en voeren twee uur lang de lagune op en neer. En tot overmaat van ramp ging het regenen en vingen we ook niks.... Afijn, het tochtje was na uiteindelijk 'on the house'.

Vervolgens namen we onze intrek in een prachtig ruim huis op een farm in de bergen bij Chamarel. Geweldig uitzicht, overdekt terras met open haard, compleet ingericht, twee slaapkamers met eigen badkamers, paarden, adembenemende natuur en........oh ja, veel regen en muggen! Maar het bezoek aan de Seven Coloured Earth nabij ons onderkomen was zeer de moeite waard. Een gebied waar door allerlei natuurinvloeden het aardoppervlak onbegroeid is en zeven kleuren heeft. Mooi fenomeen. Ze hadden er ook een aantal gigantische schildpadden, waarvan er een paar tot grote hilariteit van de bezoekers zuchtend en kreunend hun voorjaars-kunstje opvoerden. Een dag later hadden we een boottochtje geboekt waar we met wilde dolfijnen konden gaan zwemmen. Vroeg uit de veren en, praise the lord, het werd een mooie zonnige dag. We hadden een prive bootje met een schipper die van wanten wist. De dolfijnen waren snel gevonden en we hebben een aantal keer met ze mee gezwommen en onder water bekeken. En ja hoor, ook stoere Sterre ging mee het water in. Lang leve de zwemdiploma's! Het was weer een geweldige belevenis, zoals we die ook al ooit in Nieuw Zeeland hadden ervaren. Daarna nog een paar uur strand en een groot deel van de middag gespendeerd in een dierenpark. Giraffen gevoerd, weer joekels van schildpadden gezien, maar het leukste was misschien wel de super-glijbaan waar je in een band vanaf gleed. En nog leuker....een schanssprong in een band met zachte landing op een luchtkussen.

De dagen daarna in Chamarel en tot nu toe in Cap Malheureux in het Noorden kenmerken zich helaas vooral door veel regen. We hebben bijna een hele dag binnen spelletjes gedaan, niet echt waarvoor je naar Mauritius gaat. We zitten nu in een prachtig resort met alles erop en eraan, maar hebben hele dagen tropische regenval. En dan kom je erachter dat er op dit soort bestemmingen he-le-maal niks te doen is bij deze weersomstandigheden. Dan ga je als een of andere randdebiel maar met je dochter zwemmen in de regen, beetje computeren of speel je -tig keer per dag Uno. Alleen vanmorgen nog wel even een overdekte bazaar bezocht. Dat kost altijd geld! Maar Sterre heeft nu wel haar lang gewenste Spider-Man pop en Luna een 'let-it-go' zingende Frozen toverstaf met discolichtjes. En......allebei een niet van echt te onderscheiden, origineel Barcelona tenue!

Het ziet er niet naar uit dat we voor ons vertrek op donderdag nog op mooi weer kunnen rekenen, dus is onze vakantie op deze droombestemming jammer genoeg niet geworden wat we hadden gehoopt en verwacht. Maar ja, het is zoals het is. En als we terugdenken aan de mensen in de townships in Port Elizabeth niet meer of minder dan een vervelend luxe-probleem. Dank voor het lezen van onze verslagen en tot onze volgende reis.

• 02 Mei 2017 - 09:40

Anja:

Sterre durft ook alles! Wat een stoere dame zeg. Heel jammer dat het zo regent, maar gezien de prachtige foto's hebben jullie ook hier weer mooie herinneringen gemaakt met elkaar.
    Ik hoop dat de lucht opklaart en de zon zich weer laat zien. Geniet nog van de laatste dagen en tot later deze maand!

Groeten, Anja

• 02 Mei 2017 - 11:00

Wilma:

Dank voor de mooie verhalen, en uiteindelijk een " zachte landing", goeie terugreis en tot gauw! X

• 02 Mei 2017 - 22:04

Carlijn:

hopelijk nog een beetje lekker weer de laatste dagen en alvast een goeie reis! x Carlijn

• 04 Mei 2017 - 12:29

Saskia:

Wat jammer dat jullie in de laatste week zo'n weer hebben.
    Super om te lezen dat jullie het in PE zo naar jullie zin hebben gehad en zoveel goed hebben kunnen doen voor zoveel mensen. Respect en super knap dat jullie dit met z'n viertjes gedaan hebben.

Voor straks een goede terug reis en welkom in Nederland.

Tot snel. X Sas

• 04 Mei 2017 - 13:46

Ruud Van Der Leeuw:

Dank jullie wel voor de leuke berichtgeving.
    Na de regenachtige vakantie, wacht hier vanaf zaterdag lekker zonnig weer. Goede vlucht naar Nederland en een behouden thuiskomst.

Groetjes, Ruud

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Reizen met een goed doel ......

Hoi allemaal!
Houd deze pagina dus in de gaten om bij te houden wat we aan het doen zijn.
Website:

Afscheid

20 April 2017

De laatste loodjes...

11 April 2017

De wijsheid van je kleuter en peuter !!!
DionCarmenSterreLuna

Hoi allemaal! Voor degenen die ons niet (zo goed) kennen, een korte introductie: wij zijn Dion (46), Carmen (35), Sterre (4) en Luna (2) en we wonen in het pittoreske Esbeek onder de rook van Tilburg. Al vele jaren koesteren we de droom een keer vrijwilligerswerk in het buitenland te gaan doen en eindelijk is het er van gekomen! Tussen 22 januari en 22 april 2017 gaan wij namelijk als gezin vrijwilligerswerk doen in de stad Port Elizabeth in het zuiden van Zuid-Afrika! Ontzettend leuk, maar ook wel heel spannend. Via deze Facebookpagina willen we jullie op de hoogte houden van onze voorbereidingen, van onze bezigheden als we er eenmaal zijn en.....last but not least.....van onze activiteiten om geld in te zamelen voor het project waar wij aan de slag gaan: het House of Resurrection Haven Children's Home. Het House of Resurrection Haven (HORH) is een weeshuis waar twee derde van de kinderen erfelijk belast is met het HIV-virus. Hun moeders zijn gestorven aan AIDS. Ze wonen verdeeld over zes woningen op het terrein van het HORH. Per woning wonen ongeveer zes kinderen tussen 0 en 14 jaar oud samen met een zgn. housemother. Zij is verantwoordelijk voor de opvoeding en het welzijn van 'haar' kinderen en krijgt daar maandelijks budget voor. Kijk voor meer informatie over het HORH via de links onder dit bericht maar eens op hun website of Facebookpagina. Omdat het HORH voor een belangrijk deel afhankelijk is van giften, organiseren we enkele activiteiten om geld in het laatje te brengen. Hierover later meer! Houd deze pagina dus in de gaten om bij te houden wat we aan het doen zijn. Website: http://houseofresurrection.org.za/ Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=ZIoXQShTk9U Facebook: https://www.facebook.com/www.houseofresurrection.org.za/ Vrijwilligersorganisatie: http://ready4life.org/nederland/ House of Ressurection Haven – House of Ressurection Haven Home Page The House of Resurrection Children’s Home is an NPO in Salsoneville Township near Port Elizabeth, South Africa. We offer a secure and sustaining… HOUSEOFRESURRECTION.ORG.ZA

Actief sinds 06 Nov. 2016